Przełajacje-Żwiracje przed możliwym (N)MB – część 2

Białka w Kraju-Raju, zatem można spokojnie popróbować poeksplorować kolejną część Potencjalnego Monsterowego Baunsa

Tym razem część niemal finałowa, czyli kawałek EdaleLadybower Reservoir.

Oczywiście spóźniony względem planu, błądzac po Sheffield w końcu dotarłem w okolice Hathersage i dalej pociagnąłem na Edale. W zwiazku z późnym startem odpuściłem sobie wspinaczke na Mam Tor i obadanie zjazdu Cold Side aż do Yemans Bridge. Nastempnomrazom…

Przypruszone delikatną sugestią śniegu szczyty jak zwykle wygladały pocztówkowo…

30294839064_4878e4efa6_z

Poprzez Clough Farm

30972493342_2838d6c272_c

… i Jaggers Clough

30748035890_a07cf1ea75_c

… dotarłem do wielkiej krzyżówki niedaleko Hope Cross. A tam zamiast zwyczajowego szlaku strumyk. Tak w dół jak i w górę xD

30308738873_f1f9805da9_c

 

Zjazd Potato Alley (Blackley Hey) w tych warunkach był interesującym doświadczeniem oględnie mówiąc xD

30748025850_380e06aff6_z

Całe szczęście, że widoki wynagradzały z nawiązką wsadzony w zrobienie tego kawałka wysiłek.

Po telepce na dół czekał mnie sakramencki podjazd przez Rowlee Bridge, Rowlee Farm aż do kolejnej krzyżówki Woodcock Coppice. Jak mi się zatęskniło za tryplem z przodu… Najlepiej z młynkiem 26T lub nawet mniejszym… Tryplowa Ultegra leży i czeka na przebudowę Wtyczki. Byle do wiosny…

Całebożeszczęście, że ten podjeździk okazał się nietechniczny, szuterkowy. Wystarczyło zagryźć zębiska i napierać…

30308708233_e35eea2f50_z

Przy okazji udało mi się uczynić dobry uczynek w postaci pomocy w usuwaniu powalonego przez wichure drzewa na dojeździe do Lockerbrook Outdoor Centre. Pedalarze maja słabą prasę w Peak District, zatem każdy poprawiający wizerunek czyn liczy się 🙂

Podjazd przez kamloty, śnieg i błoto aż do Ashton Clough

31001460031_65ff12c184_z

…łaskawie zmienił się w zjazd na którym nieliche używanie można by mieć na rasowym emtebeku lub nawet fullasie 🙂 Ale nieco wolniej i z większym przykładaniem się do wyboru linii przejazdu przełajka też dała radę.

30972429802_2a83fa8b9f_c

W tak interesujący sposób dojechałem aż do Upper Derwent Reservoir i jego klasycznych, Dwóch Wieży.

30972412862_3d4bc39805_z

Tak się składa, że wszystkie zbiorniki Derwent Valley oddzielone są tamami z takimi spektakularnymi wieżami. Od dołu wyglada to nawet bardziej kuliście xD

30308663753_e8007e0fdf_z

Następny odcinek częściowo już znałem i spodziewałem się równych, szybkich szuterków aż do wysokości mostu drogowego nad Ladybower.

30308656203_71e57e838a_z

Dzieki onym szutrom udało mi się pogonić nieco chylący się ku zachodowi dzień.

Pozostał już tylko ostatni punkt programu, czyli sekcja na tyłach Ladybower House (Inn).

Ostatni podjazd…

30308647903_0ed1b61892_c

… słońce kryjące się za wzgórza…

31079089786_0f0ce82f83_z

… i ostatni, raczej spokojniejszy już zjazd dnia…

30747896190_cb9485b203_c

Misja wykonana, można ewakuować się. Chyba, że…

Wisienką na Torcie, na zupełne dobicie był podjazd i zjazd ku Mostowi Podrzynaczy Gardeł (Cutthroat Bridge).

Kamienista sekcja pod górę, pomimo, że niespecjalnie długa mogłaby sprawić kłopoty nawet kompetentnemu emtebeciarzowi…

31001377951_6c28b441cd_c

Zjazd zasię po koleinach, skalnych płytach i bujających się kamlotach to było już czyste wariactwo.

30747879010_68d6d88533_c

I na sam koniec rzeczony most z przelewającym się pod nim czarnym nurtem…

30294692884_a1423165ab_c

Tę ostatnią sekcję, to jednak chyba wywalę z oficjalnego itinerariusza. Kosztowała mnie naprawdę dużo wysiłku, choć oczywiście satysfakcja i przyrost 2 cali kutacza nie do przecenienia xD Może dla entuzjastycznych i chętnych. Jako opcja…

Zamocowałem światełka i udałem się pośpiesznie (no prawie…) do domu.

Tytułem podsumowania. Niedługi to dystans od Clough Farm do Cutthroat Bridge. Ale nadrabia hardkorem i wymaganiami. Spokojnie i z dużą satysfakcja jest to teren na emtebeczenie lub fullowanie. Ale i na przełajce da się zrobić. Na oponach 32c, po mokremu i miejscami śniegowemu. Wystarczy nie kozaczyć na zjazdach i napierać na podjazdach. Oczywiscie im szersze opony tym bezpieczniej i szybciej będzie można pokonać najbardziej wymagające odcinki. Obowiązkowym również wydaje się jak najszersza paleta biegów, w tym jak najbardziej miękkich. Bez obaw. Napewno się przydadzą 🙂 We Wtyczce mam aktualnie emtebeczna kasetę 32/11 i korbę 48/38. Na wiosne napewno będę miał trypla z młynkiem minimum 34T. Może nawet mniejszym 🙂

Pełny set pozostałych zdjęć —-> Przełajacje-Żwiracje, przed (N)MB – część 2

 

 

 

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii (N)MB, Local rides i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s