Idzie wiosna, zatem odtajniamy dalej :p

Wczoraj 62 i pół mili wokół Peak District National Park, dziś R&R, jutro do pracy 😦

No to może by tak wrzucić cuś dla podkręcenia ciśnienia i iskier?

Co to jest? 575, w porywach do 589g, 90mm szerokości i ETRTO 622mm?

Firma nieco szemrana, z dość kontrowersyjnymi opiniami na MTBR, ale osobisty kontakt z właścicielem, Tommi’m bardzo wporz, choć czasami frustrująco wolny…

Wygląda to-to tak: https://www.fattirebikeparts.com/index.php/extreme-fat-tire-bike-parts-and-components-online-store/fat-tire-bike-rims-with-cut-outs/xc-29er-carbon-fiber-90mm-rim-set-with-cut-outs-ultra-light-560g-detail

A dokładniej tak:

Garść numerków dla potomności :p

Waga odpowiednio 589 i 575g. Deklarowana przez producenta 560g. W sumie całkiem spora raźnica…

90mm zewnętrznie, niemal 85mm wewnętrznie. Konstrukcja jednościenna, hookless, tubeless ready.

32 symetryczne otwory, plus 16 centralnych do jak mi się wydaje, zaplotu offset‚owanego, od zewnątrz wykończenie błyszczącym 3k, od środka matowym UD, otwory obniżające wagę, wiercona pod zawór presta.

Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie spróbował, na sucho, zainstalować świeżo pozyskanych Koziewów ]:->

Zakładanie dedykowanej felgom 26″ opaski to historia sama w sobie, ale jak zapewniał Tommi wszystko jest do zrobienia z odrobiną perswazji, naciągania i gimanstyki ręczno-obręczowej. Czyniłem to z duszą na ramieniu, ale okazało się być-działać poprawnie.

Kilka ćwiczeń z suwmiarką wskazało marginalnie lepsze efekty niż z Twardziochem. 92.7-8mm szerokości w zależności od podejścia do mierzenia.  3.65 cala jak obszył xD Co nie powinno zaskakiwać średnica takiego kółka jest nieco mniejsza niż w standardowym, posadzonym na obręczy 35-50mm 29+ i wynosi 765mm Pozwala to z optymizmem patrzeć na projekt adaptacyjny RS Bluto. To jednak pieśń dość odległej narazie przyszłości, co jednak ważne obręcze są całkiem przyszłościowe i bez problemu przyjmą dowolnej szrokości papucie 29+, jeśli takie powstaną. A biorąc pod uwagę już zaprezentowane przez Vee Rubber na tegorocznym Taipei Bike Show 3.25-calowe Trax’y jestem spokojny o rozwój tej niszy 🙂

Na koniec jeszcze trochę spasionej, koziewowej pornografii…

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Idzie wiosna, zatem odtajniamy dalej :p

  1. amserstfn pisze:

    Jak to wszystko działa? Na obręcz zakładana jest dodatkowo opaska która zatyka te wszystkie dziury i powoduje że obręcz jest szczelna? I jak do tej obręczy mocowana jest opona skoro obręcz nie ma rantu, wygląda jak pod szytkę? No i kiedy zaplatasz:)

    • krzywekolo pisze:

      Działa prosto 🙂

      Opaska jak na każdej obręczy przykrywa nyple a tutaj jeszcze dodatkowo wycięcia.
      Do tego na wierzch , najprawdopodobniej przyjdzie szeroka tasma tubeless. Chyba że odrazu połacze ze soba właściwości taśmy bezdętkowej i opaski w jednym patencie.
      Opona przeskakuje za ranty wewnątrz obreczy i uwierz trzyma sie to tak mocno, że przy zdejmowaniu musiałem sie naprawde zdrowo naszarpać aby to-to rozmątować. Jesli masz dobrze zarysowany wewnetrzny rant, „haczyk” na obręczy nie jest konieczny.
      Przypatrz się obręczom szytkowym. One nie posiadają niczego, żadnych rantów. Są gładka powierzchnią ulatwiajaca klejenie.
      Calość pójdzie do budowy jak będę miał wolna flotę. Mam nadzieje oblatać gotowego sprzęta jeszcze tego lata.

      Szacunek…
      I.

  2. Pingback: WeirdCat – long story – part 1 | Krzywe Koło

  3. Pingback: DurnyKot – przydługawa historyjka (część 1) | Krzywe Koło

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s