CHIQUTA reinkarnacja

Głównym założeniem budowy kolejnego roweru 🙂  (jeszcze rodzina to jakoś znosi) było stworzenie roweru turystycznego na ramie Cr-mo do wypraw rowerowych. Za bazę posłużył kilkunastoletni Scott w którym wymieniłem i dodałem parę części. Przed zmianami Scott ważył 15,4kg obecnie 15,7kg mimo dodanych bagażników, błotników, rogów i opon z wkładkami antyprzebiciowymi. Na samej kierownicy (dzięki Ivan!) udało się zgubić 200g. Pewnie gdybym zmienił jeszcze sztycę to parę gram mniej by ważył.

Pewnie jak każdy, ja również chciałem wydać na ten projekt jak najmniej i po nikąd się udało. Po pierwsze baza była i to kompletna więc było od czego zacząć. Kierę i klamki sprezentował mi Ivan za co jestem mega wdzięczny. Przednią przerzutkę dostałem od Łukasza z pracy, któremu również dziękuję. Resztę części musiałem sobie jakoś skombinować i udało mi się trafić na parę fajnych promocji. Koła kupiłem złożone na tych częściach co chciałem taniej o 150zł niż sam bym składał, na obu oponach udało się zaoszczędzić 80zł, hamulce kupiłem za 50% wartości, rogi udało mi się dostać za 10zł w Juli, przy zakupie bagażników i sakwy Crosso w Cykloturze trafiłem na promocję -10% na wszystko, transport gratis oraz koszulka rowerowa gratis. Manetki o 30% taniej itp… za błotniki przepłaciłem 10zł i to w największym sklepie w Polsce :/

Fajnym bajerem jest tylna lampka mocowana do bagażnika. Posiada 5 ledów i dwa programy świecenia (stały i mrugający) posiada też czujnik ruchu i czujnik zmierzchu… takie tam bajery do lansowania.

Opony specjalnie wybrałem Shwalbe Marathon Plus Tour bo zbierają bardzo dobre oceny na polu funkcjonalności, oporów toczenia i co najważniejsze „nieprzemijalności”.

Aby mieć gdzie wrzucić aparat postanowiłem się szarpnąć na torbę na kierownicę Ortlieb Ultime 6M z wkładem na aparat i mapnikiem. Test torby opiszę kiedy indziej ale teraz wspomnę, że jest genialny sztywny system mocowania dzięki, któremu torba nie lata i nie zwisa jak mokra skarpeta.

Całość po złożeniu przeszło pierwsze testy w różnym terenie i daje rade 🙂 Teraz trochę specyfikacji z oznaczenie co nowego a co starego:

– Rama i widelec Scott

– Stery Shimano – Stare

– Koła – piasty Deore, obręcze Rigidy Zac 21 – Nowe

– Kaseta Acera 11-32t – Nowa

– Korba Acera – Stara

– Suport Acera – Stary

– Pedały Velo – Stare

– Przerzutka tylna Alivio – Stara

– Przerzutka przednia Alivio – Stara

– Łańcuch Sram PC68 – Stary

– Manetki Alivio – Nowe

– Klamki hamulcowe Deore – Stare

– Hamulce Avidy Digt 3 – Nowe

– Opony Schwalbe Marathon Plus Tour 26×1,75 – Nowe

– Dętki b’Twin – Nowe

– Sztyca Scotta – Stara

– Siodełko Koski – Stare

– Mostek od Scotta – Stary

– Kierownica Race Face Deus xc – Stara

– Chwyty Accent – Nowe

– Rogi Kaboya – Now

– Lampka tylna Infini Apollo 409 – Nowa

– Koszyki No Name – Nowe

– Błotniki SKS A60 – Nowe

– Licznik Sigma 800 – Stary

– Bagażniki Crosso – Nowe

– Sakwy Crosso Dry małe i duże – Nowe

– Wór transportowy Fiord Nansen – Stary

– Torba na kierownicę Ortlieb Ultime 6M z wkładem na aparat i mapnikiem – Nowe

KB1

KB2

A tutaj możecie zobaczyć całą galerię https://plus.google.com/u/0/photos/113966000693255946536/albums/5914219884767952705

Szym

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

